سایت ریاضی علمی دانشگاهی اخبار،دانلود کلیپ علمی،آهنگ،دانلود فیلم،دانلود مقاله آموزشی،اخبار علمی،سایت علمی،دانلود کتاب،دانلود مقاله،انجام پروپوزال،انجام پایان نامه ارزان

چگونه استیون اسپیلبرگ از واقعیت مجازی در پشت صحنه‌ Ready Player One بهره گرفته است

به تازگی آدام استاک‌هوزن یکی از تهیه‌ کنندگان به نام هالیود درباره‌ی پشت صحنه‌ Ready Player One توضیحاتی ارائه داده و نحوه‌ی استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در ساخت این فیلم نیمه انیمیشین – نیمه زنده را تشریح نموده است.

به تازگی استیون اسپیلبرگ موفق شده چند ژانر پرطرفدار را با هم ترکیب کرده و فیلمی ماجرایی درباره‌ی واقعیت مجازی بسازد. حال با توجه به صحبت های تهیه‌ کننده این فیلم مشخص شده که دست‌اندکاران مجبور شده‌‌اند تا در پشت صحنه‌ Ready Player One از هدست‌های واقعیت مجازی بهره ببرند تا بتوانند فضا، پشت زمینه، دکور و نورپردازی را سنجیده و تغییرات مورد نیاز را اعمال کنند.

ready player one 6 - چگونه استیون اسپیلبرگ از واقعیت مجازی در پشت صحنه‌ Ready Player One بهره گرفته است

فیلم یاد شده در واقع روایتی علمی-تخیلی درباره‌ی دنیای واقعیت مجازی و بازی‌های ویدیویی در آینده‌ی نه چندان دور بوده و به همین دلیل است که برنامه‌ی فیلمبرداری آن به دو قسمت تقسیم شده است. فیلمبرداری در مکان‌های واقعی به صورت همیشگی و روزمره صورت گرفته اما ساخت قسمت مجازی فیلم تفاوت هایی داشته و تصاویر و پس زمینه‌ای واقعی برای آنها ساخته نشده است.

این کارگردان برنده‌ی جایزه اسکار و تیمش در حین فیلمبرداری بارها سعی کرده‌اند تا با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، فضای طراحی شده برای بسیاری از صحنه‌ها را مشاهده کرده و به مانند صحنه‌ی استودیو فیلمسازی در آن قدم بزنند.

ready player one vr 1 - چگونه استیون اسپیلبرگ از واقعیت مجازی در پشت صحنه‌ Ready Player One بهره گرفته است

روند تولید دنیایی مجازی و مکان‌های موجود در این مکان به خصوص درست مشابه‌ روند همیشگی طراحی صحنه بوده. بدین شکل که ابتدا تیم طراحی به جمع آوری عکس‌ها، ایده ها و نقاشی‌هایی درباره‌ی این مکان پرداختند و پس از آن سعی کردند با الهام از آنها، دنیایی نو و منحصر به فرد را بازسازی کنند. تنها نکته متفاوت این است که ساخت دکور و محل رخ دادن حوادث فیلم کلاً به صورت کامپیوتری و CG ساخته شده است. واقعیت مجازی به دست اندکاران اجازه داده تا به راحتی و بر حسب نیاز، نورپردازی، زاویه‌ی فیلم‌برداری و دیگر متغیر‌های موجود در محل فیلم‌برداری را با چندکلیک ساده عوض کرده و آنها را به دلخواه خود تغییر دهند.

The post چگونه استیون اسپیلبرگ از واقعیت مجازی در پشت صحنه‌ Ready Player One بهره گرفته است appeared first on دیجیاتو.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 2
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.